FANDOM

Život Editovat

Ywara se narodila na jaře roku 1561. Její chráněnkyně Avona jí vždy ráda strašila příběhem o jejím narození. Tu noc prý náhle na Tolis padla bouře, kterou jindy ve svém dlouhém životě neviděla. Zvířata v celém městě byla neklidná, vichřice lámala stromy, obrovské kroupy ničily střechy a mnoho lidí si myslelo, že bůh chce ukončit jejich mrzké životy a zničit tenhle svět. A v tomhle zmatku přišla na svět. Každý si myslel, že v tuto dobu se může narodit leda samotný ďábel. Na svět ale přišlo jenom obyčejné mimino. Vychovala ji kamarádka její matky, která ji tu noc pomáhala rodit. Jmenovala se Avona a byla velmi starou a moudrou dámou.  Ywara si ji snad nikdy nepamatovala mladou a proto vždy věřila jejím slovům, úsudkům i letitým zkušenostem. Vždycky totiž dokázala vyprávět všechny staré příběhy tak, jakoby je sama zažila.

Své pravé rodiče znala pouze z jejího vyprávění. Podle Avony byla její matka také členkou souboru, ale bohužel ji znala pouze krátkou dobu. Po několika měsících se dle Avoniných slov seznámila s řadovým vojákem, s kterým nešťastnou náhodou počala ji. Bohužel prý ale její otec nebyl zdatným bojovníkem a proto ještě před jejím narozením zemřel v boji. Její matka následně zemřela u porodu. Yware bylo vždy líto, že své rodiče nepoznala a věděla o nich tak málo, ale Avonu měla ráda a považovala ji skoro za svou vlastní matku a nikdy neměla důvod ji nevěřit.

Ywara tedy vyrostla v kočovném uměleckém souboru, kam patřila i Avona. Ten se stal její rodinou a procestovala s ním říši. Učila se od nich a již jako malá zvládala všechny akrobatické kousky. Jejím vrcholným číslem však byl hod dýkou na točivý živý cíl. Hlavním cílem bylo člověka připevněného na točivou desku nezabít, ale trefit tak blízko, aby byli diváci ohromeni. Také zvládla publikum pobavit zpěvem, herectvím a hrou na loutnu.

V souboru se jí vždy líbilo, ale necítila, že by to bylo jejím životním údělem. Ráda poslouchala různé žoldáky, bojovníky, lovce, čaroděje a jiné cestovatele všech ras a národností, kteří s nimi občas cestovali mezi městy jako doprovod a vyprávěli jim o bitvách a dobrodružstvích, které zažili. Chtěla být jako oni a dokázat podobné velké činy. Chtěla se stát váženým člověkem ve vyšší společnosti a nejenom obyčejnou komediantkou, nebo řadovým vojákem, jako byly její rodiče. Snažila se k tomu využít svou vypočítavost, lstivost a herecké dovednosti, které jí kočovný soubor a především Avona naučili. Od lidí, kteří s nimi cestovali, se nechávala učit bojovat a zlepšovala své bojovnické dovednosti. Učila se také jejich bojové taktiky, finty a znalosti o zbraních.

Ywara byla milovnicí zábavy, společenského života a oslav. V těchto ohledech byla trochu zbrklejší a její ostrý jazyk ji občas přivedl do problémů. Vše ale zachraňovala svým charizma. Díky divadlu se vyznala v lidech a dokázala je odhadnout, ale i na ně zapůsobit a přesvědčit je o své pravdě. Byla prostě herečkou a to dokázala využít.

                Ywara je střední výšky a normální postavy. Vlasy má dlouhé s lehkým nádechem fialové barvy, s kterými se tak už narodila. Avona vždy vtipkovala, že vypadají stejně jako noční obloha, kterou viděla noc jejího narození.  Na sobě nosívá koženou zbroj, která ji neomezuje v boji. Přes rameno opasek s několika dýkami a u pasu dvě delší, s kterými bojuje. Na zádech má loutnu a kolem krku zlatý medailon s několika rytinami v neznámém jazyce, který neumí přečíst. Čtení jí totiž vždy dělalo problémy a nikdy ho nepotřebovala, proto se naučila jenom chabé základy. Medailon, který nosí, dostala od Avony. Pocházel od jejího otce, který ho dal její matce, když odcházel a dozvěděl se, že se má narodit. Ywara se ho jako mala často pokoušela otevřít a prosila o to i čaroděje a největší siláky, kteří s nimi cestovali.  Bohužel se to nikomu nepodařilo. Pomohl ji pouze jeden elf, který ji dokázal přeložit nápis na něm, který zněl: „Otevře se ve správný čas.“ Postupem času to tedy vzdala a jen doufá, že ten správný čas někdy nastane. Zatím ho nosí jenom jako vzpomínku na její rodiče, o kterých skoro nic neví.

Na podzim roku 1580, když na stáří zemřela její chráněnkyně Avona, rozhodla se opustit kočovný soubor a splnit si svůj naivní sen o hrdinství a dobrodružství. Avona ji na smrtelné posteli poslala na dvůr knížete z Freystallu, který ji prý dlužil malou laskavost. Měla se prokázat svým amuletem, který nosí jako památku na rodiče a na malou chvíli o ní mělo být postaráno. Na dvoře se seznámila s trpaslíkem Otto Kunsem a lovcem odměn Django Frettem. Společně pro knížete plnili úkoly, ale bohužel se přimotali do něčeho většího, než vůbec mohli tušit a nesprávně byli obviněni z jeho vraždy. Za pomocí dcery knížete Frey se jim podařilo uprchnout. Proto Ywara nasedla na loď mířící co nejdále od Freystallu a doufá, že sem se ony události ještě nedonesly.